Under säsongen 2022/2023 startades ett värdegrundsarbete av Göteborgs ishockeyförbund tillsammans med distriktets 17 ungdomsföreningar, anledningen till detta var att vi såg att antalet disciplinärende sköt i höjden och att jargongen mellan domare, spelare, ledare, föräldrar förändrades.

"Vi vill alla tillsammans skapa en mötesplats där alla känner sig trygga och att alla får utvecklas i sin takt, mötesplatsen är till för alla oavsett vem du är eller vart du kommer ifrån tjej som kille."

Vi har tagit fram kommunikationsmaterial som du kommer se i ishallen:

• En rollup
  • Kaffemugg
  • Och till alla ungdomsmatcher kommer det finnas en matchvärd på plats som kommer hjälpa till under matcherna med diverse uppgifter.

Under säsongen 2023/2024 kommer Förbundet tillsammans med RF-SISU starta upp obligatoriska utbildningar/föreläsningar för ledare B2/U13 till A/U16

• In or outside the box
  • Barnkonventionen